גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

מרתון גיא מינטוס טריו - מגרש המשחקים של ג'ורג' גרשווין

ארכיון תאריך: 22 יולי 2022

משך: שעה ורבע

דלתות ומסעדה יפתחו ב 19:00. מומלץ להגיע סמוך לפתיחת דלתות
מועדון שבלול מתרגש לשוב ולארח את הטריו של גיא מינטוס והפעם למרתון מוסיקלי של שלושה ערבי רזידנסי קסומים. מסע מרתק בין העולמות המוסיקלים השונים אליהם סקרנותו של מינטוס הכל כך רב גוני הובילה אותו בשנים האחרונות, מבט רטרוספקטיבי מסכם על יצירת הטריו תוך שהם שבים ומחדשים ומרעננים ומפתיעים.  צפו לשיא חדש בסיפור האהבה בין מינטוס והקהל.

זהו המופע השני במרתון המיוחד. 
המופע יוקדש למוזיקה מתוך האלבום האחרון של שלישייה A Gershwin Playground אשר יצא בלייבל האירופי ENJA. 

האינטרפטציה רבת הדמיון של הטריו ליצירותיו של המלחין היהודי אמריקאי מצליחה להעניק פרשנות רעננה ועדכנית לכמה מהקטעים המנוגנים ביותר בג`אז. 
תוך השענות על הטקסט והסיפור מאחורי כל אחד מהקטעים, הטריו לוקח את גרשווין אל עולם התפילה היהודי דרך גרובים מזרח תיכוניים ועד ראגות הודיות, כל זאת עם הרבה סווינג ושמחת חיים מתפרצת. 
הקטעים שינוגנו יכללו את: Fascinating Rhythm, Summertime, Someone to Watch over me וכמובן את גרסתו הייחודית של מינטוס לרפסודיה בכחול. 

מגזין הג`אז היוקרתי DownBeat כתב על האלבום: 
"האינטרפציות האמיצות ומלאות הדימיון של מינטוס והטריו שלו מטיסות את המאזין על טיל לגבהים בהם ניתן לחוות את הקטעים הללו כאילו בפעם הראשונה 
גיא מינטוס הוא פסנתרן וירטואוז, מלחין פורה ופרפורמר כריזמטי, זוכה "פרס לאונרד ברנשטיין" ו"פרס מלחין הג`אז הצעיר" של איגוד המלחינים האמריקאי  ASCAP .  
יצירותיו הוזמנו בין היתר ע"י התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת המלחינים האמריקאית ותזמורת ירושלים מזרח ומערב.

גיא מינטוס - פסנתר ושירה
 אורן הארדי - קונטרבס
יונתן רוזן - תופים

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter